Veel gestelde vragen

Bezorging op afspraak

Wij bezorgen uw bestelling graag bij u thuis! Zodra wij uw bestelling binnen krijgen in ons magazijn, nemen wij contact met u op om een dag van levering af te spreken die u het beste past. Dit kan van maandag tot en met vrijdag zijn. Als u de datum heeft gekozen, kunt u op de dag van levering voor een tijdsindicatie telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Wanneer u op het afgesproken tijdstip niet aanwezig bent en de transporteur een tweede keer uw bestelling moet afleveren, dan kunnen bijkomende leveringskosten worden gerekend. De transporteur levert tot aan de (eerste) voordeur op de begane grond.

Vanaf een aankoopbedrag van € 750,- zullen wij uw bestelling gratis thuisbezorgen. Voor een bestelling tot € 750,- betaalt u een vast tarief van € 50,-. (Voor levering in België  op de Waddeneilanden; neem even contact met ons op)

Levertijden

Onze levertijden zijn indicatief en kunnen nooit als bindend worden beschouwd. Leveringen gaan altijd in overleg. Wilt u een snelle levering van tegels, dan is het verstandig om even contact op te nemen met de klantenservice, zodat wij voor u kunnen nakijken of de tegels op het moment voorradig zijn. Dit kunt u doen door een mail te sturen naar info@patroontegelwinkel.nl. Als het product op voorraad is, dan kunnen we dit binnen 2 werkdagen bij u thuis bezorgen. Als het product niet op voorraad is, zullen wij u een zo nauwkeurig mogelijke levertijdsindicatie doorgeven. In de praktijk zal de levertijd dan zo’n 2 à 3 weken bedragen.

Garantie

Alle producten die Patroontegelwinkel.nl via de webwinkel verkoopt hebben een geldige fabrieksgarantie. Per merk en product kan dit oplopen tot maar liefst 10 jaar! Mocht u hiervan gebruik willen maken, dan kunt een de klantenservice mailen met uw gegevens en garantiegeval. Naast de fabrieksgarantie gelden uiteraard onverminderd uw wettelijke rechten omtrent garantie en conformiteit.

Wat te doen bij schade

Onze transporteur zal uw bestelling met de uiterste zorgvuldigheid bij u thuis bezorgen. Helaas is het niet altijd te voorkomen dat er schade ontstaat aan uw bestelling. Neem in dat geval direct contact met onze klantenservice op en start niet met het verwerken van de tegels. Wij doen onze uiterste best om uw klacht zo spoedig mogelijk op te lossen. Hoe eerder u het meldt, des te eerder de schade kan worden opgelost. Wij vragen u foto’s mee te sturen, zodat de schade kan worden beoordeeld.

Reclamaties op reeds verwerkte materialen kunnen wij  niet in behandeling nemen.

Ik heb gebroken tegels in mijn levering wat nu?

Breuk kan altijd voorkomen. Volgens de normen van de branche mogen er maximaal 3% van de geleverde tegels afwijkingen vertonen. Wanneer de gebruikelijke 10% snijverlies besteld is, kunnen deze tegels gewoon bij het versnijden verwerkt worden. Meld schade of onvolmaaktheden altijd binnen 48 uur aan ons via info@patroontegelwinkel.nl Vergeet daarbij niet een foto mee te sturen!

Plaatsen jullie ook tegels?

Nee, wij leveren uitsluitend. Wel hebben wij een selectie van zeer ervaren tegelzetters die gespecialiseerd zijn in het verwerken van patroontegels. Wij brengen u graag vrijblijvend met hen in contact. Zij maken met u een afspraak over de verwerking van de tegels en wat de kosten hiervan zijn.

Welke merken leveren jullie?

Patroontegelwinkel.nl levert alles op het gebied van keramische patroontegels, motieftegels, en decortegels maar ook de originele cementtegels, mits wij ons met de kwaliteit kunnen verenigen, en deze door ons gewaarborgd kan worden. Staat de tegel die u zoekt niet niet op de website? Neem dan contact met ons op voor een scherpe aanbieding via ons offerteformulier. Ons moederbedrijf MAWI Tegels kan overigens alle merken leveren, mits van voldoende kwaliteit

Hoe kan ik betalen?

U kunt in onze webwinkel vertrouwd betalen met iDEAL, paypal, creditcard, Bancontact, KBC/CBC of vooraf door bankoverschrijving. Kiest u ervoor om de tegels zelf op te halen dan kunt u ook in de winkel betalen bij aflevering.

Kan ik een monstertegel/sample bestellen?

Ja, in de meeste gevallen is dat mogelijk. Bij veel producten vind je een leen tegel. Deze kun je bestellen en je betaald dan statiegeld. Zodra wij de tegel retour ontvangen storten wij het aankoop bedrag van het sample terug op jouw rekening. Mocht je overgaan tot bestellen dan vergoeden we ook nog de kosten van het retour sturen. Is er nog  geen monstertegel aangemaakt bij het producten? Dan kun je een e-mail sturen naar info@patroontegelwinkel.nl met daarin uw gewenste tegel. Wij gaan dan zo snel mogelijk een sample regelen. In de winkel te Maarssen zijn de meeste tegels wel te zien. Maak dan een afspraak om te komen kijken.

Zijn er kosten verbonden aan het opsturen van een monstertegel?

Ja en nee. Wij hebben een statiegeld systeem waar u monstertegels maximaal 4 weken mee kunt lenen. Dat werkt als volgt:

U betaalt €35 aan verzendkosten / statiegeld. Daarbovenop betaalt u de kosten van iedere sample tegel. Als u uiteindelijk tot aankoop van tegels over gaat en u heeft de monster tegels teruggestuurd dan betalen wij alles terug inclusief uw kosten voor de retourzending!

Gaat u niet over tot aankoop dan zijn alleen de terugstuur kosten voor u. De € 35,- en de kosten van de samples krijgt u uiteraard wel terug, mits onbeschadigd en binnen 4 weken terug gestuurd.

Als er een sample van het product beschikbaar is staat het bij het product, staat de samplemodule er niet bij? bel of mail ons gerust!

Wat is de levertijd op een monstertegel?

Als u de sample’s voor 12:oo uur bestelt heeft u ze de volgende dag in huis!

Kan ik tegels retour brengen?

Bestellingen uit onze webshop kunnen conform de wettelijke bepalingen van een webshop binnen 14 dagen zonder opgave van reden retour gestuurd worden vanaf het moment dat u de bestelling ontvangen heeft. Indien onbeschadigd ontvangt u uw aankoopbedrag terug. De kosten van het retour zenden zijn voor uw eigen rekening.

Indien u gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal de bestelling met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de complete originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht willen we u vragen de volgende procedure aan te houden: Meldt per mail bij onze klantenservice dat u uw bestelling retour wilt sturen. U ontvangt  van ons bericht of de artikelen terug kunnen* en waar u deze naartoe kunt sturen. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van u retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Kijk voor meer informatie op onze retour pagina.

*Uitgesloten voor het herroepingsrecht zijn de producten die wij hebben laten maken overeenkomstig uw eigen specificaties. Deze artikelen kunnen 48 uur na bevestiging niet meer geannuleerd worden.